lördag, maj 02, 2009

nähä, jag sover ännu inte. Jag är trött, jag vill sova, men det verkar som det blir lördagsgodisturen i stället. Så, Stinsen, here I come! Vill ha brända mandlar och nån punschpokal *stavning?* och lite choklad men bara lite.
Kollade precis med vågen och jag har tappat 6!!! kilo sen mitt första läkarbesök för ett par veckor sedan. Och det kan man ju inte bara förstöra då. Medicinen hjälper och jag mår bättre än på mycket länge men har fortfarande väldigt nära till total utmattning. Den ständiga hungern pga den höga ämnesomsättningen är borta. Svårt att somna fortfarande när hjärtat bankar hårt och vaknar för tidigt. Inte undra på att man är trött. Ska börja träna upp lite kondis igen, se hur mycket jag fixar att gå utan att tappa andan. Knepigt med en sjukdom som inte syns, att jag är trött eller känner mig speedad syns ju inte för någon annan eftersom jag gör allt för att coola ner mig själv inuti för att klara situationen, annars sprängs jag. Nu är skakningarna borta, fortfarande väldigt varm, men bättre än förut, och tröttheten för det mesta inte förlamande. Jag börjar åter kunna lyssna bry mig och tänka. Och ögonen har slutat rinna, jag kan köra bil utan att behöva gnugga mig i ögonen. Jag ser på skärmen, i böcker och på tv utan problemen att få till bilden. Fattar inte hur jag kunnat må skit så länge utan att inse att jag var sjuk!

1 kommentar:

Mamma J sa...

Så otroligt skönt att du har fått "rätt" på dig nu hursomhelst. Underbart härligt att medicinen ger så bra effekt!

Kram på dig i vårsolen!