lördag, maj 23, 2009

Elförbrukning kan man följa på nätet om man loggar in på sidan och väljer sin anläggning. Mycket intressant tycker jag som är ute efter att få ner den så mycket som möjligt. Jag noterade snabbt att den 1-2 maj måste vi ha varit bortresta. Men det var vi ju inte, eller? Jo just det ja, Tobbe och ungarna var i T-håla och jag åkte på morgonen den 1 och kom hem vid lunch den 2. Förbrukningen ligger nånstans mellan 30-50 kWh en vanlig dag och dessa två dagar låg den på 15 resp 14. Vad jag gjorde när jag var hemma? Tydligen inget alls! *springer hysteriskt runt och stänger av allt som surrar just nu*

1 kommentar:

Persilja sa...

Det är SKITbra att bli medveten om sin energiförbrukning! Man får en HELT annan inställning till apparater och lampor som lyser i onödan. Vi har rörlig elkostnad och eftersom mannen noggrant kontrollerat vår energiförbrukning märkte vi att vårt elbolag (Luleå Energi) konsekevent tagit mer betalt varje gång det gått UPP men aldrig när priset gått NER. När han klagade blev de märkbart smöriga och betalade snabbt tillbaka allt vi betalat för mycket och skickade dessutom offergåvor till oss. Det var över 7000 kronor de snott oss på. SÄKERLIGEN alla andra som har rörligt också. Fräckt va???