fredag, maj 08, 2009

En kollega pratar massor om humanisterna och jag var tvungen att kolla lite. Men nej det är kört, jag som tycker det låter så trevligt att vara humanist föll på det här:

(Kopierat från Humanisternas hemsida)

En sekulär livssyn

Grundläggande för humanismen är kritiskt tänkande och en vetenskaplig kunskapssyn. Humanismen är en sekulär - icke-religiös - livssyn som anser att det inte finns några förnuftiga skäl att tro på religiösa dogmer, gudar eller övernaturliga förklaringar av tillvaron. Humanister har en kritisk inställning till alla former av religion, nyandlighet och ockultism.

Nåja, jag överlever nog ändå, får väl hitta nått annat jag kan bli...

Tillägg:
Hepp, jag läste vidare och jag hittade faktiskt en del förnuftigt också. Kolla in Vad gör vi och Så här tycker vi på www.humanisterna.se ligger under fliken Humanisterna.

Inga kommentarer: