söndag, maj 24, 2009

Barnen fortsatte att vara myspysiga hela kvällen igår. Visst en blomkruka for i golvet och leken i tältet slutade med lite blodbad, men det är ju bara som det ska vara. Simon städade vardagsrummet, tältet och sitt rum i en rasande fart. Och snyggt blev det. Felix satt i min famn och gosade, somnade så. Thillan läste bok två gånger för killarna. När jag kom in för att säga till killarna att det var dags att lägga sig satt båda i samma säng och läste bok tillsammans!!! Det händer inte alltför ofta att de är sånna vänner. Alla åt bra, ingen var sur för att det knappt serverades någon lördagsgodis alls, jag är så nöjd med att ha avgiftat hela familjen. Inga chips, ingen läsk, bara ett par bitar choklad var är resultatet av den här lördagen.

Hann inte med promenad/springa igår så jag tog ett dubbelt pass på motionscykeln och styrka, la till tyngre hantlar. Känner det i axlarna idag. Nu har jag petat i mig kaffe och müsli så nu ska jag ge mig ut på en liten runda innan tobbe måste iväg. Springa eller gå, vi får se, solen skiner i alla fall!

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Det låter som en toppenlördag!

En fråga där: Har ni delat upp killarna "redan" d v s har de varsitt rum? Våra killar delar ju fortfarande rum - när de väl skall få egna skall vi göra en ordentlig omflyttning eftersom T:s rum skall bli pojkrum - T skall ha vårt och vi skall ta vårt nuvarande gästrum (som är det minsta av allihop). Så, det kräver lite logistik och något vi drar oss lite för. Vi har sagt "när de börjar skolan" - men, ibland tänker jag att vi kanske borde dela dem mer redan nu. Jag vet inte...

Nenny sa...

Nej vi har inte delat dem än. De delar huset minsta rum i nuläget och det ligger vägg i vägg med vardagsrummet vilket leder till att de leker i vardagsrummet! Jag vill att tobbe ska offra sitt stora kontor så att de ska få dela det ett tag innan de kan få disponera ett rum till. Tror nog de kommer få dela rum ett bra tag till om de bara får det rummet. Alternativ två är att behålla det lilla rummet och få mitt lilla kontor, då får de varsitt litet rum, men jag får inte flytta in i tobbes kontor så då vet jag inte var jag och alla böcker ska ta vägen. Vilka problem va? Men ett tag till får det nog vara som det är!

Anna-Lena sa...

Här är det aldrig läsk eller chips.
Glass och bulle ibland och på lördagar en skål med lite choklad och kex i.

Kan du begrip att Alex ska börja 6-års efter sommaren?
Vad tiden går.
Han tycker det ska bli roligt nu.
Inte ett dugg blyg är han heller när han varit på besök där.
Han pratar och leker med alla.
Hoppas det håller i sig för han.

Emil är en hejare på fotboll.
Han sparkar och sparkar, även studsar den och skjuter iväg den högt upp i luften.
Han sov med bollen inatt, lol.