söndag, maj 10, 2009

Mina två små barn har aldrig åkt kollektivt. Och de älskar att berätta för mamman att de minsann ska åka tåg hit och dit. Så idag tog jag tag i saken och vi åkte med pappan in till stan när han skulle träffa en kompis. Vi tog tunnelbanan en station och pendeltåget hem, behöver jag berätta att det var två rejält nöjda killar som var med!!!
Han ser lite nervös ut. Det var läskigt, men värst var tydligen rulltrappan ner i tunnelbanan.
-Kolla mamma det är mörkt utanför!
Väl hemma hade vi en bit att gå och då löser man alla problem med en stor glass!
Lunchen idag var kyckling och ris, mums, med sallad och massa pinjenötter, min för tillfället stora last.
Annars har jag målat rum hela dagen, tre väggar klara och håller på att flytta tillbaka saker nu. Har stavat och ska precis sätta mig på cykeln när jag skrivit klart det här :)!

Inga kommentarer: