lördag, augusti 01, 2009

Och hoppsan hejsan så var vi inne i augusti månad. Vart tog den här sommaren vägen? Jag har två veckor semester kvar (som tur är) och om lite mindre än tre veckor börjar skolan och dagis igen. Imorgon bär det av hemåt igen, lite tillbaka till verkligheten. Tvätt och städ och matlagning, handling och plock. Visst det har jag här med men här är det mest som något man gör mellan slappandet, hemma kan man hålla på en hel dag, flera dagar, veckor och man blir ändå aldrig klar!

Grillade ikväll igen, en betydligt bättre engångsgrill, rekomenderar Landmann. Den tog rejält eld och hade snart en bra glöd. Lyckades köra fyra hamburgare och två tjockkorvar på den och hade säkert kunnat fortsätta lite till om jag velat men alla var mätta och nöjda.

Måste börjar röra på mig igen nu, jag undrar hur mycket det är okej att gå upp under en semester...

1 kommentar:

Mamma R sa...

Jag tycker det är motsatsen som gäller, man går ju ner under semestern! Det är ju då man har tid att röra på sig, sommargympa, promenera mm. Under arbetsveckorna sitter man ju mest på rumpan och hinner inte med att träna så mycket...