måndag, augusti 03, 2009

Den här låten fanns på en cdskiva i bilen. Är jag måntro den enda i världen som kan drabbas av grym svindel körandes en bil, lyssnandes på denna? Jag kan inte fatta hur man ens kan överväga att ge sig iväg ut i rymden? Skulle få panik och dö i samma ögonblick som rymdskeppet startade!!! Och lek med tanken att du liksom trillar ur rymdskeppet och hamnar mitt i ingenting, du bara svävar omkring i intet och alltet och har inte en chans i världen att ens slå i marken på jorden när du faller, vad tänker man på då?

Jag kom fram till att om det bara var jag ensam som trillade ur så skulle jag också få panik och dö om jag nu misslyckats med det vid starten, men om någon mer trillade ur och vi trillade tillsammans så skulle den någon få krama om mig jättehårt och då skulle det känns inte bra, men helt okej!

Såg Kollisioner i kosmos på Cosmonova och ja det kröp i mig flera gånger. Jag kan till och med tycka synd om de stackars satelliterna de skickar ut helt ensamma.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Mmmm, otäckt var ordet. Att liksom bara hänga där och vänta på. Vaddå?

Låten är för övrigt fantastisk!