lördag, augusti 15, 2009

Idag har vi vandrat hand i hand mot solnedgången, eller inte... Vi har varit och tittat på bilar. Wheels Nationals i Barkarby flygfält. Så mycket bilar, så lyckliga barn.
Stora däckar, som Felix skulle uttryckt det.
Korv, cola och solsken i blick, fast Fille ser rätt gråtfärdig ut för att han måste äta. Men korven gick ner till slut.
Härligt sommarväder idag igen. Min näst sista lediga dag. Känns som jag inte alls längtar tillbaka till jobbet, inte än i alla fall.
Hittade en illgrön Felix-bil också. Felix har kunnat läsa sitt namn sen ett par år tillbaka när han kopplade ihop utseendet på sitt namn med ketchup osv. Just nu håller han på och löser gåtan med Simons namn och idag hörde jag honom berätta för simon att någon bil i ett spel hette något som började på Simon-bokstaven.
Dricker cola och njuter i solen.
Ikväll serverades det kräftor till mig och Tobbe. Och västerbottenpaj, med stenbitsrom och gräddfil och rödlök och rökt lax. Och ännu mera kräftor. Kall öl till. Och bröd och ost. Behöver jag skriva att jag blev mätt.

En närbild på maten måste ju visas. Så alla kan bli sugna!

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Åh, vad gott det ser ut!

Och DET DÄR förklarade alla speciella bilar vi såg när vi var till "Jakan" en sväng igår :-)

Nenny sa...

Ja egentligen behövde man inte pröjsa massa inträde, man kunde lika gärna åka omkring lite i Järfälla en stund och se lika mycket bilar. Men vi såg det som ett perfekt tillfälle för våra biltokar att få se sig mätta en stund.

Linda sa...

Men vad söta ni är allihop på alla bilder :-D