måndag, augusti 24, 2009

Fadren och dotra glömde upplysa den goda modren om en liten men ack så viktig detalj. Idag togs det skolfoton!!! Jag är lite upprörd på bristen av information i vårt hem. Skolfoto är för mig något som planeras och förbereds ett tag innan. Örhängen ska matchas, ny kläder inköpas, håret fixas och gärna lite lite smink på ögonen. Och Så Kommer Man Hem Idag Och Pappan Frågar Dottern Hur Fotandet Gick???!!! Hello, What are you two talking about??? Jag upprepar, Jag är lite upprörd!

5 kommentarer:

Mamma J sa...

Då kanske inte jag skall vara så irriterad på att det skall fyllas i lappar innan barnen får fotas. Det liksom KAN inte komma som en överraskning här.. :-)

Linda sa...

Men HERREGUD, sånt är ju VIKTIGT!

Jag släpper inte iväg sonen till dagisfotograferandet utan att ha fått lägga fram "rätt" kläder om det är fadern som ska lämna...

Jag har full förståelse!

Anna-Lena sa...

Förstår dig. Tycker dock att smink inte behövs på så små. Dom är så söta ändå. :)
Jag har postat örhängena idag.
Hoppas dom kommer fram imorgon.

boxtavskex sa...

Står det inget om skolfotografering i veckobrevet? Vågar inte ens tänka på vad "mina" föräldrar skulle säga!

Skönt att du skyller på sambon och inte på skolan! =)

Nenny sa...

Iom att barnen började på torsdagen och jag lämnar genom att stanna bilen och vinka till thilla, pappa hämtar, så såg jag inte de femtielva lappar som tydligen hängde överallt. Så jag är i min fulla rätt att skylla på fadren. Veckobrevet har inte hunnit komma igång...