söndag, augusti 30, 2009

Ja vad glad jag blir Fotbollsfrun gör som jag! Alltså måste ju jag vara cool, eller hur var det nu... Nu ska jag gå och lägga mig och sova med gott samvete för att jag bevarar naturen, miljökämpe, det är jag det!!! Nåja, sjuka är vi ju som sagt var inte så ofta så det kan ju inte vara helt fel. Kanske ska skriva att jag tvättar händerna i tid och otid, det är barnen som inte gör det. Jag har handsprit både på jobbet, i väskan och hemma. Simon är nog den som är mest extrem, han slickar på allt, smakar på handtag och saker på marken, går inte stoppa.

Jag ser framför mig hur dyrt det skulle bli att köpa nya badlakan varje gång jag kört dem i 90 grader och de krympt till gästhanddukar, därav att jag aldrig kör dem i högre än 40 och nångång 60. Måste testa och se hur rent det blir om jag höjer graderna lite. Tvätta ur maskinen, ska man göra det? Diskmaskinen gör jag det med emellanåt men det är ju för att det finns så käcka dofta gott grejor man kan slänga in i den, kanske finns för tvättmaskinen också?!

Men nu sängen, ska ju jobba imorgon. Längtar efter dig Sanna, men får väl tya mig en dag till ;). Och du, vi är ju på skilda planeter, inte i samma solsystem, jobbar på samma jobb, i samma värld men på ack så olika platser! Det där fattar du nog va :)?! För mig, en vecka Rehab!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Jag längtar efter dig med Jenny-Ann, men det verkar dröja en dag till innan vi ses... =( Men SEN kan vi göra piruetter hela dagarna (åtminstone mellan 08.30-10.00 och 16.00-17.00 må, ti, to, fre om man ska vara petnoga ;)

Mamma J sa...

Skulle dock säga att om badlakanen krymper till gästhanddukar för att du tvättar dem på 95 grader så måste du nog börja handla handdukar någon annanstans :-).

Men, annars blir alla saliga på sin egen övertygelse, så klart.

Nenny sa...

Mamma J: Jag har just provkört en maskin på 95 grader för att se hur rent det blir, jag är sån som måste testa allt :). Men jag återgår nog till mitt invanda tvättbeteende sen, tror dock inte de krymte!

Sanna: nej det verkar som det kommer ta evigheter till vi får ses igen. imorgon är du borta och på onsdag jag, på torsdag har vi bytt plats, tydligen behöver du också rehab... och fredag är jag tillbaka på rehab, men schemat ändrar sig snabbt i vårt nuvarande universum, piruetterna får vänta