lördag, augusti 01, 2009

Jag såg Bringing out the dead i förrgår kväll. Vilken film det är. Har inget minne av att jag tyckte den var så fantastisk första gången jag såg den men den här gången blev jag helt tagen! Nicolas Cage förståss, I love him! Han gör en underbart uppgiven roll...

Igår kväll såg jag Patrik 1,5, ingen jättehöjdare men klart trevlig film. Två bögar och en kille som ska vara 15 år och ha ett kriminellt förflutet. Allt ser bara gulligt ut, från början till slut. Jag skrattar dock åt området de hamnat i, där bor ju jag, känner igen alla mina grannar (och mig själv) ;)!
Har läst ut boken, Labyrinten. Den var klart läsvärd. Den är tjock och räcker länge! Bygger upp historian jättebra och väver ihop det hur fint som helst på slutet. Ja, läs den! Jag ser att det finns en bok till, Kryptan, den ska jag nog klicka hem vid tillfälle.

2 kommentarer:

Mamma R sa...

Är du med i filmen?? Då måste jag se den! :-)

Nenny sa...

*asg* jag hoppas du såg mitt ;) efter det jag skrivit och förstod att det inte var så, men om du ser den får du väl försöka lista ut vem jag anser är jag... de har gjort riktig parodi på radhus/villaområden i filmen och det stämmer så bra!