onsdag, augusti 19, 2009

Idag har jag lyckats ha sönder två saker. Första saken ett däck på bilen. Tur en snabb kompis-till-thilla-pappa kom till undsättning och bytte till reservdäcket snabbt som bara den så jag ändå hann iväg med hela barngänget dit vi skulle. Och sen var det bara att åka till verkstaden och säga gör vad ni kan jag betalar! Så ett nytt däck är beställt och kommer nog i morgon. Det andra jag lyckats ta sönder är mina högtalare, fattar inget. Jag kopplade ur dem, flyttade datorn och kopplade in dem. De funkar inte! Men mitt rum är nystädat och datorn är flyttad så jag får nog ändå vara hyffsat nöjd.

Jobb imorgon då.

Har en kattunge i knäet som just nu leker med mina örhängen och biter i mitt hår. Jag undrar om man kan ha kattunge istället för spikmatta?! Alla klorna är nämligen utspärrade när hon klättrar fram och tillbaka på mig :)!

Och det obligatoriska shoppinginlägget då. Thilla har fått nya höstkläder idag, kul att shoppa, kul när hon blir nöjd.

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Berätta: Vad köpte ni?

Vi måste ut och shoppa till både T och killarna. Funderar dock på postorder för att slippa flänga i affärer + att det ju oftare finns två av samma storlek på samma ställe då (slippa springa på flera affärer, suck!) - om de inte missuppfattar och tror att jag skrivit fel, som de gjorde en gång och när jag upptäckte det var flera saker slutsålda. Morr! Men, annars så.

Och ja - jag tror att kattunge är minst lika bra som spikmatta - om inte bättre. De borde rimligen frigöra ännu fler endorfiner eftersom de är så söta också, haha!

Mamma R sa...

Japp, katter ÄR bättre än spikmattor på många sätt. Klorna måste ju stimulans som en spikmatta (får be kisse knata omkring på din rygg?) OCH katter ger kärlek och gillar och gossa. Hur många spikmattor gör det?? ;-)