söndag, mars 15, 2009

Titta mina fina tulpaner börjar sloka något. Tur jag får en ny laddning på fredag. Men jag kan nog ändå tycka att även vissnande tulpaner är väldigt vackra. De kommer få stå kvar ytterligare någon dag och glänsa med sina färger.
Idag kom vi iväg till vän med barn. Vi har sex ungar tillsammans, det är många barn på en gång. Och mycket ljud. Och många saker lyckades alla barnen tillsammans dra fram. Men vi fick prata en hel del och det är det viktigaste när man för en gångs skull träffas. Jag hoppas vi ses snart igen!
En flexitracks bana hittade killarna i en låda. En sån vet jag att de önskar sig och ja det kanske det kan bli när de fyller år, eller när de slutat med blöjorna. Vi har kämpat vidare idag och det har gått helt okej!
När vi kom hem blev det bullbak. Orkade inte iväg till affären för att köpa bröd, så det var bara att baka själv. Germans bullar från programmet Landgång på SVT. Jättegoda med ost ovanpå. Körde med dinkelmjöl och specialvetemjöl.
Det färdiga resultatet. Mmmm, kanske inte helt gi-vänligt, men ny vecka i morgon och nya tag.

1 kommentar:

Mamma R sa...

Såg ut som goda bullar det där...
Klockan är 7.43 och jag är på jobbet igen. Dricker morgonkaffe och försöker komma igång. Måndag morgon... J har sovit dåligt i natt...

Ang. RuggUgglan har jag inget emot henne som person. Hon är udda och egen, och det säger jag inget om. Tycker bara att hon sjunger falskt och inte direkt gör sig i melodifestivalen. Men låten är stark (man kan riktigt känna ångesten - eller så har jag varit på psyk för länge), kanske med någon annan eller som studioinspelning (där de tagit bort/rensat upp de falska partierna). Då kunde den varit riktigt bra. Ser fram emot att ge den en ny chans på radio.

Ha en bra dag!