tisdag, mars 10, 2009

Telefonen ringde inte förrens klockan var fyra på eftermiddagen:
-Det är Annica på dagis. Fatta att dina barn är sjuka, nu får ni komma och hämta dem.
Inte riktigt de orden kanske men med den betydelsen. Nu är barnen hemma och jag har studerat dem hela kvällen, lyssnat på dem och försökt se vad det är som är fel. Jag hittar inget alls! Ja visst Felix hostar, men jag har hört från andra att den jäkla hostan aldrig vill gå över. Och det är ju inte så att han hostar mycket utan det kanske är fyra gånger på en dag som det skräller till ordentligt. Simon visar absolut inga tecken på någon sjukdom alls. Ingen av dem snorar, de har ingen feber, inget annat jag kan komma på. Skönt att vi är lediga i morgon, så är vi säkert fit for fight på torsdag igen(håller tummarna mitt hårdaste).

Inga kommentarer: