söndag, mars 08, 2009

Sjukt, sjukt, sjukt, jag blir så trött. En förmodad öi på ett barn och lite lätt förhöjd temp på ett annat. Förkylt, snorigt och rejält grinigt. Äter absolut inget, inte ens det som är onyttigt, jo glass går ner så det får de äta fritt av. Bestämmer huruvida det blir dagis när vi vaknar i morgon bitti. Just nu lutar det åt att det blir dagis för vi är så trötta på varandra här hemma. Hoppas friskfén kommer förbi här i natt och viftar lite med ett trollspö, vi behöver det! Jag hade annat jag ville göra idag än att gå omkring här hemma och tampas med grinollar, en utflykt till Apoteket är ju inte det mest spännande man kan göra en söndag. Händer dock liiite i mitt rum, behövs ju en rejäl storrensning och omorganisation innan jag ens kan tänka tanken måla och tapetsera. Jag har öppnat lådan med alla klistermärken i och flyttat dem till en annan låda!!! Annars är det stora jobbardagen för tvättmaskin och torktumlare, jag har nog inte kört dem på en vecka så det är liksom dags. Fem tvättar tror jag det blir. Och det absolut pestigaste är att vika in all ren tvätt.

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Fy, stackars er!!

Jag håller tummarna för att hon, fén svänger förbi er under natten då. OK?

Mamma R sa...

"Kvinnogöra" på kvinnodagen! Tvätta och vika in tvätt.... Ska det vara så? Hoppas alla kryar på sig snabbt nu!

Mamma R sa...

Nå, hur gick det, kom ni iväg idag?
Jag håller tummarna för det!
/Mamma R på lunchen