onsdag, januari 07, 2009

Och så smäller vardagen till, mitt i ansiktet, en rak höger, dags att vakna och sätta igång och sköta livet igen! Idag var vanlig, ledig onsdag, har haft fem ungar att ta hand om, iofs de flesta mina egna och de som var på lån är helt självgående. Men det är mat och mellis och handboll och plock och städ och pyssel. Har lagt iordning högar till i morgon så alla kommer iväg i tid. Redan första dagen spricker varenda schema och allt får byta plats. Nästa vecka har jag kvällsmöte, men det är bara att planera bort det med för Tobbe har möte på möte på möte... Om någon piper det minsta om att den är sjuk så är det den som får vara ensam hemma med spökena. Inte för att jag tror att det bor ett endaste spöke i mitt hus, nästan till min stora besvikelse då vi bor så nära div gravfält, fast bra eftersom jag kan sova när jag är ensam. Och idag är första dagen på resten av mitt liv. Dagen med stort D, dagen då jag har börjat mitt nya, sunda liv, nåja, skulle helst ha orkat röra lite på mig också. Men jag har inte ätit något jag inte borde, inte glömt mig en sekund så nu är det bara att fortsätta komma ihåg imorgon!

1 kommentar:

Mamma R sa...

Japp vardagen känns verkligen som en rak höger. Där har du fångat det klockrent!

Kram och kämpa på!