torsdag, januari 22, 2009

Helgen blir mer och mer fullbokad ju närmre den kommer. Och jag har fortfarande inte orkat dra runt dammsugaren ett varv i köket, det ser överjävligt ut. Imorgon startar dagen med möööte igen klockan åtta, hoppas Tobbe kan ställa upp och lämna någon del av alla barnen. Sen är jobbdagen även den rätt fullbokad med allt som måste hinnas klart. Efter det slipper jag förhoppningsvis hämta och kan koncentrera mig på stängning och sen hem för att hämta nått barn och vidare för presentinköp, kalas lördag för två gånger småpojkar. Bok och bil är nog säkra kort, mer godis (läs godis till mig) måste köpas till kalaset och påsarna göras klara till eget kalas söndag. Städning, kanske imorgon, och så måste man ju äta middag säger ju alla förståsigpåare, nåja det hinns nog det också. Lördag, kompislek, kalas, dans, lunch, kalasshopping, förberedelser, pyssla, fundera, musik... och söndag kalas, nån kommer tidigare och nån går senare, det blir säkert bra, faan måste ju göra nån slags tårta också, eller tre, nu blev jag stressad. Har förresten varit rejält stressad inatt och drömt om jobbet hela natten, J tyckte jag skulle ta ut övertid, sant.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Oj oj oj vilken helg!

Jag impregnerade mig mot godis till mig genom att skicka D till affären... Han har gått in i träningslivet igen - och köper bara nötter och annat nyttigt trams. Så - skall det bli något "godis till mig" så får jag nog svänga förbi någonstans själv :).