söndag, januari 11, 2009

Kopiera och svara så jag får läsa!

1. Hur gammal är du om fem år?
Då blir jag 38 och ett halvt år, och det halva året är viktigt!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Ja det får väl bli familjen då, har inte träffat någon annan idag(om man nu inte räknar alla människor på Ikea men jag var nog där mindre än två timmar).

3. Hur lång är du?
170 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Öh, kanske någon film på tv, kommer inte ihåg...

5. Vem ringde du senast?
Jag tror det var hem till någon kompis till Thillan. Använder telefonen så sällan, annars var det väl nån kund jag försökte få tag i.

6. Vem ringde dig senast?
Eh, ingen aning, Tobbe antagligen.

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Inget av det, jag använder mail och msn.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var sambos, men min pappa är död sen många år tillbaka.

9. När såg du senast din mamma?
Annandag jul, då åkte hon flyget hem efter att firat jul med oss. Så kul att hon kom hit!

10. Vilken ögonfärg har du?
Blå, grön, brun, grå eller nått.

11. När vaknade du i dag?
Nio, halv tio nån gång, här snarkar hela familjen så fort tillfälle ges.

12. Vilken är din favoritjulsång?
Finns många fina, just nu skulle jag nog svara någon på Enyas julskiva, men vi får väl se när det är dags att lyssna på julmusik igen vad det blir.

13. Vilken är din favoritplats?
Vart som helst där jag kan promenera och det är mörkt, ruggigt, regnigt och tyst, det är ett ställe jag älskar att befinna mig på. Annars alla platser där det finns människor jag tycker om.

14. Vilken plats föredrar du minst?
Oj jag trodde denna skulle bli lättare att svara på men jag vet inte riktigt. Natt ensam i mammas hus, natt ensam i Tobbes föräldrars hus, typ alla ställen där jag blir riktigt fruktansvärt mörkrädd.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Antagligen på samma ställe som nu. Fast om vi blivit miljonärer har vi nog flyttat ett par kilometer till ett coolt hus.

16. Vad skrämde dig om natten som barn?
När mamma eller pappa jobbade och den andra gick ut med hunden. Då lät alla ljud stora och hemska.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Thilde när hon fick hicka när jag berättade en spökhistoria för henne och hon fem minuter tidigare sagt att om man blev riktigt rädd får man hicka. Då skrattade jag åt henne för att hon blev så förbannad för att hon menade att hon inte alls hickade därför!

18. Hur stor är din säng?
180 x 200

19. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär, anser inte att en bärbar dator är en fullgod dator. Jag vet inte varför men så är det!

20. Sover du med eller utan kläder på dig?
Nästan helt utan när det är varmt, och med hur mycket som helst när det är kallt.

21. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre som är mina och Tobbe har två, så totalt fem kuddar slåss vi om på nätterna. Men med tanke på att tre barn kan komma in så behövs det.

22. Vilka länder har du besökt? Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Grekland, Estland, Lettland och kanske något mer.

23. Vilka städer/samhällen har du bott på?
Kalmar, Skövde, Töreboda, Sollentuna.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Har gått från barfotamänniska till strumpmänniska och nu kan jag inte vara utan mina innetofflor så jag är nog en skomänniska.

25. Är du social?
Nej inte så värst!

26. Vilken är din favoritglass?
Mmm, den där med chokladfiskar från Ben o Jerry. Det var länge sen, man kanske ska avnjuta en sån nästa lördag när det är okej att äta något gott igen.

27. Vilken är din favoritefterrätt?
Just nu Ananaspaj med glass, kanske ovanstående glass!

28. Tycker du om kinamat?
Ja, men äter det 1-3 ggr per vecka så det blir så tjatigt. Har två kinaställen nära jobbet så då blir det som det blir.

29. Tycker du om kaffe?
Japp på längden och på tvären och i stora mängder. Försöker dra ner på kaffedrickandet men får återfall emellanåt och bälgar i mig alldeles för många muggar på samma dag.

30. Vad dricker du till frukost?
Kaffe såklart och ett glas vatten.

31. Sover du på någon särskild sida?
Nej jag byter, vaknar nog tre, fyra gånger på natten och kollar läget och vänder på mig. Minns när jag var gravid med killarna och den där vändningen på natten var ett riktigt helvete. Halva kroppen kunde ha domnat bort och det gick inte andas, allt var tungt och man fick försiktigt vända sig för att inte bli liggande på rygg som en strandad val och ont gjorde det när bebisarna la sig till rätta åt andra hållet och nog faan blev man kissenödig också så det vara bara att gå upp...

32. Kan du spela poker?
Nej

33. Tycker du om att mysa/kela?
Jovars, men bara när jag själv är på humör. Får väldigt mycket närhet och då krävs det att få vara bara själv ibland också. Fast det är betydligt mycket bättre nu när barnen är större och jag märker att jag dras mer och mer till att sitta och gosa i soffan igen när man inte alltid har någon som sitter på en.

34. Är du en beroende människa?
Ja det är jag nog.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Har stött på en och annan kund.

36. Vill du ha barn?
Har tre och det får räcka, men en sladdis skulle vara mysigt fast helt totalt ogenomförbart för allas bästa :)!

37. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, tyska och lite franska.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja det har jag.

39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng så man kan se botten.

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Saker, möbler, pyssel, prylar, smink, kläder, presenter osv. Massa pengar och shoppa mycket det är min melodi. Förtydligande, kläder till barnen, inte mig.

41. Äger du dyrbara smycken?
Nej

42. Vilka är dina favoritprogram på tv?
Tv? Stjärnorna på slottet, det ända jag följt och sett på länge.

43. Kan du rulla med tungan?
Nej

44. Vem är den roligaste människan du känner?
Det vet jag inte riktigt, känner nog ingen som är så värst rolig. Vissa försöker vara roliga och är det ett tag men sen tröttnar man när det är samma sak om och om igen. Mina småknattar är iofs rätt underhållande, bjuder på en hel del skratt.

45. Sover du med gosedjur?
Inte nu längre, sängen är full av Tobbar och andra småkryp.

46. Vad har du för ringsignal?
En av SonyEricsons egna.

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja det finns endel.

48. Hund eller katt?
Katt!!!

49. Flirtar du mycket?
Japp, med både killar och tjejer, gamla och unga.

50. Kan du byta olja på bilen?
Byta olja vet jag inte om jag kan, men fylla på fixar jag.

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

52. Vilken var den senaste boken du läste? Nån bok jag plockade i bokhyllan hos svärmor, kommer inte ihåg titel eller författare men den var riktigt underhållande.

53. Den bästa bok du läst?
Det finns så många så det kan jag absolut inte komma på nu.

54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Tror det, har ett par på g tror jag, typ Amelia, nån inredning, Allt om mat och kanske nått annat.

55. Dansar du i bilen?
Ja tänk att det gör jag faktiskt. Kan inte sitta still när det är bra musik.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
11 03 18 01 H33, de senaste anteckningarna som ligger här framför mig.

58. När var du i kyrkan senast?
Dop i somras måste det ha varit, missade julavslutningen i kyrkan då vi var borta.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Svår, jag vet inte.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En vecka eller så. Anpassar mig till det mesta så det var helt okej.

1 kommentar:

Jenny Bergvall sa...

Tack för att du delade med dig av alla svar på de där roliga frågorna.
Skall försöka ta o svara jag med någon dag snart.