onsdag, januari 14, 2009

Ledig onsdag igen. Sov till tio, jag och killarna. Sen släpade jag mig upp och vi åt massa god frukost. Kom iväg och handlade och sov igen mellan 17-18 ikväll, har kört dammsugaren, torktumlaren, tvättmaskinen och torkat golv, vikt in massa kläder. Jag har två stycken trotsmonster här hemma för tillfället. När till och med dagis är beredda att sälja mina barn billigt då är de trotsiga. Felix tjatar och gnatar och skriker till han får sin vilja igenom och Simon bara surar. Vi har ständiga blöjbråk, bara bebisar har blöja, gissa vem som vinner... Sen det där med maten, och drickan. Och sovandet och kläder och leksaker. Datatid, vems tur det är att göra allt och inget. Och så retas de, favvon är Thilde är en bajskorv, den funkar alltid för att göra henne till en minitonårsmonster vilket är en klar motsvarighet till trotsmonster. Allt jag önskar mig är en liten stunds tystnad, gärna dagtid :).

Vi håller förresten på och kalasplanerar för fullt. Snart dags för liten tjej att bli ytterligare ett år äldre. Ska bara bjuda 17 ungar!!! Hoppas att hälften kan komma, har redan kontrollerat så de viktigaste dyker upp iallafall. Våra paket till damen ska kompletteras med en liten sak till, sen får det räcka.

1 kommentar:

Mamma J sa...

Kalas - ja, nu är det er tur! Puh! Är glad att det dröjer ett halvår till nästa nu :). Jag som kommer emellan hoppar vi nog över...

Du har förresten en sak att hämta inne hos mig!