torsdag, november 12, 2009

Tacosbild från i fredags. Besök av sysslingar till barnen med mamma och pappa.
Dagens lunch, ser inte så gott ut men smakar faktiskt helt okej. Får väl göra lite reklam för Findus färdigrätter. Våra favoriter är Pasta Carbonara och den ovan Kyckling röd curry. Snabbt och enkelt att ha i frysen, plocka fram och värma när man kommer hem.
Ibland kan lycka vara shopping, hur ytligt det än låter. I Kalmar gick jag förbi Village två gånger och spanade in krubban ovan. Men bestämde mig för att inte köpa, än, för långt till jul. Och idag i Sollis centrum finns butiken, och krubban, och de underbara änglarna! Nu återstår att fundera ut bästa placering för att inte katt ska komma åt dem. Och jag vill gärna se dem ofta. Går detta att förena till en plats så vore det perfekt. Jag gillade verkligen nya Sollentuna Centrum. Lättillgängligt, fräscht, stora p-platser, kul butiker. Men mindre lyckat att ha med sig sjuk Simon, han var inte på topp såklart.
Simon fick två katter i ovan nämnda butik, tack flickan i butiken. Sånna man hänger på kylskåpet. Jag fick vika mig och hänga upp dem trots att jag lovat mig själv att inga kylskåpsmagneter är välkomna.
Känns att julen närmar sig. Vi har köpt julkalender så vi är redo!

1 kommentar:

Pia sa...

Åh, så fina figurer.. Änglarna var ju fantastiskt vackra!! Jag tror att vi har Village här i Umeå.. måste ut och fixa såna! Kram!