lördag, november 14, 2009

Nähepp, nu ska damen ovan se till att använda sin dag till något vettigt. Hittills avklarat är frukost, lunch och avplockning av desamma. Nu en vända tvätt och kanske ett varv med strykjärnet, något jag aldrig använder så det vore något! Grått och trist ute, tjejerna på dans. Jag tror jag ska gå igenom julklappar hittills inköpta och göra listor, det finns inget bättre än liiiistor. Och så ska jag grunna mer på att pappan i familjen äntligen börjar inse vikten av att byta rum med killarna...

4 kommentarer:

Mamma R sa...

Listor är hääääärligt! Skriver sådana i mängder. Vad som ska inhandlas till jul, vad som har inhandlats. Vad som ska göras hör hemma. Vad jag har för mål med plugget för dagen. Vad jag ska göra när tentan är över och jag får tid för mig själv och familjen och hemmet. Listor är bra. Är vi släkt eller ? ;-)

Ska ni byta rum med killarna? Varför då? Förklara! Nyfiken ju.

Vad blir det nu av oxfilén. Jag röstar för Oxfilé Provecal!

Mamma R sa...

Och det bästa med listor är att få bocka av när man gjort saker. Då känner man sig ju så duktig :-P

Nenny sa...

Nej vi ska inte byta rum med killarna, Tobbes kontor ska byta rum med killarna. De behöver ett större rum alt varsitt litet rum så vi får se vilket det blir. Men inte riktigt än... Jag håller med i allt du skriver om listor och dess storhet :)!

Anna-Lena sa...

Jag behöver göra mera listor.
1.
2.
3.
......