söndag, november 01, 2009

Att göra lappen idag var kilometerlång, men jag har bara gjort en enda sak på den, lagat lunch. Alltså återstår hela listan till imorgon. Men jag har gjort massa andra saker som iofs borde stått med på lappen de med men inte fick plats. Jag har goda förutsättningar för att hinna resten imorgon. Inget inplanerat...

Barnen börjar känna av att det drar ihop sig till skola och dagis igen. Idag är första dagen på hela lovet som en liten kille kommit smygande in i min famn och frågat om man måste gå dagis imorgon. Kunde glädja lilleman med att det var en slappdag till kvar.

En spökprommis har vi gjort annars har vi inte uppmärksammat dagen särskilt. Slapp i soffan och pysselbord i hallen, blandbärspaj med äpplen, tacosoppa och tvätt. Jag är så sugen på blodigt kött så jag misstänker nån sorts brist, kanske järn... köpte massa persilja senast jag handlade, som sagt, kanske lite järnbrist. Blodig oxfilé är som ett mantra jag mumlar varje gång tobbe går förbi mig, men han svarar bara att det är för dyrt. Farsdag snart va? Det borde man fira med oxfilé!

Inga kommentarer: