onsdag, februari 11, 2009

Läste precis ett inlägg hos Singelpappan om att vi kör snabbmakaroner istället för vanliga makaroner och hellre handlar på Mc D än lagar mat hemma och så tar han för givet att det är för att det går snabbare och blir mindre disk. Detta fick mig att återigen tänka på Mitt dåliga samvete varje gång jag köper med mat hem. Det är inte att det är dyrt, inte att det är onyttigt, inte att barnen ska bli feta i framtiden pga detta, inte att jag är lat, nej mitt dåliga samvete varenda gång är att det är så förb***t mycket förpackningar. Blir ju en hel stor kasse skräp bara för en enda omgång hämtmat. Känns som det är jag ensam i hela världen som bygger alla sopberg. Vi slänger så fruktansvärt mycket. Blöjor för två barn är väl en del av det hela och så alla dessa tidningar och all reklam. Men jag vill ha reklamen så jag vet inte vad man ska göra för att dra ner på det.

Inga kommentarer: