lördag, februari 07, 2009

Jag vet ju att tobbe lyssnar på Kanye West men jag hade ingen aning om att han kommit med något nytt. Igår fick jag lyssna på vad tobbe hade i sina hörlurar och jag är fast.

Annars är det mest Melissa Horn som snurrar varv efter varv både i bilen och i köket. Den här låten är ju liksom mitt liv just nu, texten är sann i varje ord. Andra bra låtar är New York, Långa nätter och Kungsholmens Hamn.

Så skönt att vara inne i period då jag både hinner(orkar) läsa alla tidningar jag prenumererar på och lyssnar på massa musik samt läser böcker. Fast bokläsandet är inte så varierat, det är Banks för hela slanten. Peter Robinson är författaren.

2 kommentarer:

Mamma R sa...

Låten med Melissa Horn var ju helt underbar! En till skiva till listan över "vill ha".

Mamma R sa...

Jag måste tipsa om Säkert! och Hello Saferide (vilket ju är olika namn för samma artist). Underbara texter! Lyssna tex på My best friend och Highschool stalker med Hello Saferide och Vi kommer att dö samtidigt med Säkert!