fredag, oktober 31, 2008

Vilket kaos vi sprider omkring oss. Visst är det mycket saker innan vi kommer men när vi börjar röra om i röran så blir det bara kaos.
Huset är byggt av min morfar och hans bror. Rummet jag sover i har morfars bror haft som sovrum, det är som två lägenheter i huset och vi använder nu två sovrum och vardagsrum uppe, köket är stängt för tillfället. Jag sover urdåligt varje gång jag är där då jag vet att det spökar och bara väntar på att de ska dyka upp. Så mycket liv som finns i det huset har jag sällan stött på. Kanske ska nämna att morfars bror även dog i sin säng 99 år gammal, visst måste det finnas kvar någonting efter honom. Varje gång jag tar ett foto av huset från utsidan så letar jag efter något i fönstren, när jag går ner i källaren ska vi inte ens nämna hur bråttom jag har att komma upp igen och vinden, nej den besöker jag inte i onödan. Jag skulle inte sova ensam där en natt om jag så fick betalt. Men vad jag trots detta älskar detta hus och trädgården och jag är glad att mina barn har möjlighet att åka dit ett par gånger varje år!

Inga kommentarer: