fredag, oktober 17, 2008

Hell Hour - äntligen ett namn på eländet. Tobbe är helt inne på att det är detta han genomlider varje dag eftersom det är han som hämtar. Sen den lilla detaljen att han aldrig skulle få för sig att ens tänka tanken att börja laga mat när han kommer hem med barnen det är inget vi pratar högt om. De kommer hem hela högen, han slänger sig på telefonen och kollar vart jag är om jag är på väg nu! Sen serverar var och en sig själv mackor. När jag komner hem brukar det vara rätt lugnt och alla är mätta i magen - så laga mat är bara att glömma för det är det ingen som vill ha.

Oj vad han kommer bli sur om han läser det här :)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Skulle nästan kunna en beskrivning på tillvaron efter dagis här hemma också. Enda skillnaden är väl att när det är hans tur att hämta kommer jag inte hem förrän vid 19-tiden. Vill inte ens veta hur matlagningen går till om jag ska vara helt ärlig men det har varit strykande åtgång på Nutella på sistone :D.

Kram
Katarina

Mamma J sa...

Maken hämtar en dag i veckan bara, och vi har en matlista så gott som varje vecka. Så, han gör det som står på listan, som jag har skrivit av maten jag har handlat hem. Så kan man säga. Han skulle aldrig servera dem mackor - han är för påläst om näringsinnehåll o s v, för att göra det i någon större utsträckning. Jag är inte hemma förrän vid tidigast 18 när han hämtar, så maten den dagen står han för. Annars hade jag nog faktiskt blivit galen.