fredag, september 29, 2006

Sitter och lyssnar på lite olika låtar på youtube.com och spelade Iris med Goo Goo Dolls. Bilder från filmen City of Angels skymtar förbi i videon och jag njuter av Nicolas Cage, han är bara vacker! Han har ett enda uttryck, en enda tolkning i alla roller han spelat, men det gör inget för han gör det bra. Var tvungen att kolla in hur gammal han är och visst, född -64, han stämmer exakt in på den ålder jag vill ha på män :)!

Försöker komma på titeln på en låt som min kompis sjöng så fint när vi var mindre. Nu vet jag att det är en Beatles låt, det hade jag inte en aning om då, så det är väl bara att kolla in skivorna så jag hittar den. Japp Blackbird är det jag är ute efter http://www.youtube.com/watch?v=-VoFyL0GAXs jag undrar om Linda minns när hon sjöng den medans vi väntade på min mamma och hennes vännina i Borgholm.

Jag undrar om Leonard Cohen skulle kunna vara inspiration till ryssen som den där tjejen i Sex and the City går ut med ett tag... Leonard Cohen har en röst som borde kunna väcka döda. Att lyssna på honom är balsam för själen och borde ordineras av läkare(rosie). Låtar värda att lyssna på: The partisan, Famous blue raincoat, I´m your man, Waiting for the miracle, The future, Alexandra leaving, The letters osv... Waiting for the miracle spelade jag och sambon säkert en miljon gånger under alla otaliga bilturer hit och dit när vi träffades, en låt som väcker känslor!

1 kommentar:

Linda sa...

Klart jag minns :) Jädra mysig sång det där...