onsdag, juni 24, 2009

Har plockat en utmaning hos Anna, alltid lika kul att svara på sånt här!

Vad heter du i mellannamn: Samma som min mormor :)!
Har du några syskon: Erik, eller som ungarna säger:-Va, är brobro din lillebror???(brobro=morbror och han är typ en halvmeter större än mig, åt alla håll...)
Vart går drömresan: Just nu smådrömmer jag lite om att åka till Thailand då alla foton jag ser har så vackra färger. Vill också fota massa vackra saker i Thailand och ha i mitt album.
Vart går mardrömsresan: Ryssland, Polen eller Azerbadjan eller nått sånt låter mörkt och tråkigt, dit vill jag inte för där blir alla foton mörka och trista *nickar, så är det*
Favoritmat: Gärna grillad mat just nu, det är ju sommar. Eller libanesiskt.
Mat du absolut inte äter: Urk, panerad fisk med läbbig sås, eller typ fläsk och läbbigt kött som är segt.
Favoritämnet i skolan var: Hur långt tillbaka i tiden då? Oä var kul, och matte och slöjd. Idag kan jag tänka mig att favvo ämnet skulle kunna vara historia eller kanske geografi eller nått sånt konstigt.
Tråkigaste ämnet i skolan var: Idrott, men inte på den tiden när det hette gymnastik, då var alla ämnen kul.
Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Torka golv är lite småpest, men det beror ju på att man måste ha plockat, fått undan ev mattor, dammsugit och fixat varmt fräscht vatten med nått medel som alltid är slut här hemma i.
Skostorlek: 40, de har vuxit efter barnen.
Nämn 1 skådespelare du gillar: Nicholas Cage, I love him!
En film alla borde se: Ja men ta någon med ovanstående man då och njut!
Drömyrket är: Något med inredning, mode eller kanske böcker. Författare skulle vara coolt.
Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: läkare I guess...
Detta irriterar mig: Inte så farligt mycket saker om det inte är så att jag snart ska ha mens, då irriterar jag mig på det mesta
Detta gör mig glad: ...mmm, finns endel...olika typer av glädjor, som när man lyckas med något eller när man ser barnen klara något, eller när livet bara är bra och flyter som det ska, ytliga saker som shopping blir jag helt klart glad av, se någon jag tycker om, en vän, en fin människa, osv...
Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Kajsa Kavat, det är jag det, jag älskar den duktiga lilla flickan som säljer mängder med polkagrisar på marknaden och får största finaste dockan i julklapp samtidigt som änglarna står runt hennes hus, eller hur det nu är.
Favoritmotto: Den här är svår, något med att leva och älska och inte döma på förhand kanske. Jag är snabb med att döma människor men har inte svårt att ändra mig om människa visar sig vara något annat.

1 kommentar:

Mamma R sa...

*skratt* Så läkare skulle du inte kunna tänka dig att vara. Som är så kul! :-)