tisdag, augusti 14, 2007

Idag har jag varit en dååålig mamma :), fast det tycker nog inte mina barn. Mina barn har hunnit se tre eller fler hela filmer, med andra ord häckat vid tv:n hela dagen. Den goda modern däremot har lekt ute i trädgården och haft så roligt. Hon har hackat och klippt med sax, trimmer och gräsklippare. Räfsat och krattat och sopat, städat och plockat och pysslat. Nu ser det okej ut därute. Men jag skulle vilja köpa massa roliga saker som lampor och sånt för att göra det mysigt.

Storhandling avklarad på Maxi ikväll med hela familjen med mig. Killarna kom igång rejält på slutet och skrek rakt ut av lycka över att vara där de var. Föreställ dig ett illvrål som ligger nånstans i falsett och så gångar du det med två. Kassörskan bara skakade på huvudet och skrek till oss, -Var det något annat annars kan ni slå koden (och gå) nu. I alla fall tror jag hon sa så, jag hörde inte riktigt. När vi kom hem fick minisarna hjälpa till att plocka in från bilen och packa upp, sen åt de yogga i mängder och somnade direkt på sin söta kind vid åtta.

Inga kommentarer: