onsdag, augusti 22, 2007

Hur ska man hinna egentligen? Hinna sova ordentligt på natten, leka med sina barn, få utöva sina egna intressen, laga god och näringsrik mat, motionera, hänga med i allt som händer i världen, i barnens liv och i sitt eget? Jag fattar inte vad jag gör fel, jag tycker inte jag har högt ställda krav på något vis men jag inser ändå att jag någonstans nu i höst måste hitta fler timmar på dygnet för att kunna hinna mer. Jag måste få dagen och natten att gå ihop och timmarna att räcka till. Det finns så mycket jag vill göra och så lite jag orkar. Och så kommer en sketen liten förkylning och slår ut en sliten mamma i två dagar och allt vänds till kaos. Skriver upp som första punkt över hur jag ska få timmarna att räcka till:

*Jag får absolut inte bli förkyld!

Ja det blir ju en bra början i alla fall.

Inga kommentarer: