tisdag, september 01, 2009

Om någon trodde på nedanstående inlägg så..., jag kom i säng som vanligt framåt 11 tiden. Skulle säga godnatt till tobbe på väg ner och fick en lunta papper i famnen och ordern skriv in detta i ett ordbehandlingsprogram.

Ikväll har jag gjort något som jag inte gjort på måååånga år. Jag har varit i simhallen med thillan. Nu ska vi bli vattenvana och lära en del av oss simma. Jag hann faktiskt simma 350 meter i alla fall. 10 kort är införskaffat, varsitt. Så nu måste vi gå dit nio gånger till :)!

4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Kan hon simma?
Alex ska börja simskola i oktober.

Mamma J sa...

Vi skall också köra det i höst!

T knäckte koden förrförra sommaren när vi var på Rhodos. Men, så blev det inte så mycket mer simmat vare sig den sommaren eller förra sommaren, så det föll tyvärr i glömska. Hon klarar fortfarande en bit - men inte så långt, så nu skall vi köra ett stenhårt race i höst så att hon kan när vi skall åka i nov/dec.

Nenny sa...

Thilla kan inte simma, men hon vågade så mycket mer än jag trodde hon kunde. Att hoppa stående från kanten där hon knappt bottnar var inga problem. Baddaren blå tog hon sig raskt igenom igår med alla huvudet under vattnet och bubblingar hit och dit. Detta är en tjej som är hysteriskt rädd för att dusch för man får vatten i ansiktet :). Trampa vatten kan hon också men vi ska träna så simmningen kommer nu! Huvudmål först är att ta bort all rädsla och det verkar ju redan vara löst.

Anna-Lena sa...

Alex är så med vatten med.
Tvätta håret är nästan en batalj. ;)
I sommar har han dock varit modigare med vatten,
så därför tänkte jag vi provar med simskola nu.