onsdag, september 30, 2009

Hösten kom och omfamnade oss över en natt. Söndagskvällens promenad var behaglig och inte alls frusen. Måndagskvällen kom jag hem med kylan i öronen och händerna djupt nere i fickorna. Tisdagsmorgonen gick fem minuter extra till att leta mössor och vantar samt skrapa bilens framruta fri från den is som låg som ett vackert nät och hindrade oss från att se övrig trafik. Nu börjar den där perioden på året då man får stressa ytterligare på morgonen. Alla kläder som ska hittas och kläs på och bilen ska skottas fram och skrapas, helst även värmas upp innan man sticker iväg. Och alla hala, isiga vägar, backen till dagis är inte att leka med vet jag av erfarenhet, finns en väg till men då får man lägga på ytterligare fem minuter... dessa minutrar! Kan man fånga dem och lägga dem i en liten burk. De där som man inte använder så effektivt kanske man kan spara till nån gång då man verkligen behöver dem?!

Nu ska jag ner och se om jag hittar något slags överdragsbyxor killarna kan ha på dagis. Galonisarna är för tunna. Sen vill jag ut och fota lite höst. Solen skiner och träden börjar smått byta färg.

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Du är så duktig tjejen. En supermorsa.

Nenny sa...

Tack, och så kom nästa faan när vi lagt på luren. Hamstern har dött... en superledsen tjej fast det var väntat. Men nu har lugnet lagt sig till slut. Jag hoppas jag inte lät allt för stressad, och lycka till med köpet.

Anna-Lena sa...

Nej då, jag vet hur det är med barn och allt runt omkring.
Rena cirkusen ibland.
Synd med hamstern.
Jag antar att det inte blir någon ny nu när ni har katt?
Nya datorn får jag hämta på tisdag.