söndag, september 20, 2009

Hur dåligt kan man se på ett öga innan det är dags att gå till en optiker? Jag har märkt att mitt högra öga ser sämre och sämre. Kan absolut inte läsa bokstäverna på den där affichen som barnen läste på vid fyraårskontrollen, men det andra ögat ser knivskarpt. Det ögat är det som man använder i gluggen när man fotar. Kan man vänja sig att använda det andra om man skulle bli blind eller så... håller jag på att bli blind, eller nej det är klart att det inte är så men, alltså.

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Ditt braiga öga kommer att bli sämre.

Det får liksom jobba så hårt när det dåliga "lägger av" och det sämre ögat blir också snabbare sämre eftersom det bra ögat tar över.

Så, vänta inte. Gå dit nu.

Sanna sa...

Lyssna på mor din. Optikern mitt emot oss är superbra. Och jag har EXAKT samma problem.