onsdag, december 03, 2008

Jag har jobbat idag, det känns konstigt. Men jag överlevde. Bytte dag med en kollega som skulle på begravning, hoppas den var fin och rofylld. Imorgon får jag alltså vara ledig och dagen är redan fulltecknad om jag nu inte hinner hitta någon konstig sjukdom under natten. Jag har nog varit sjuk tre av fyra lediga onsdag senaste tiden känns det som. Tvättmaskin och torktumlare jobbar för fullt och diskmaskinen har redan gjort sitt. Nu ska bara dammsugaren få slita en runda sen är jag rätt nöjd för kvällen och kan med gott samvete ägna dagen åt vad jag vill imorgon. Det lutar åt en runda till Kista för att handla parfym till mamma (julklapp) och sen en tur till Ikea för att fylla på med glas av favoriten Pokal, men frågan är om de finns inne, nåja finns de kommer det ett sms. Och så blir det nog ramar till de foton som blir julklappar, ja det blir foton i julklapp som vanligt! Hämta ut ännu ett julklappsfullt paket på Ica här hemma ska också tryckas in, faan det känns som jag har ont i bihålorna, ja jag är väl antagligen sjuk imorgon igen.

Funderar och funderar hur jag ska göra den 11 december när vi ska ut med jobbet. Egentligen vill jag bara åka hem från jobbet i vanlig tid och dra ett täcke över huvudet och inte fundera alls mer på det. Vi ska först till Danderyd och curla och sen in till stan och äta, på söder. Om man kan krångla till en sak så varför inte krångla till den ordentligt. Ska jag ta bil och svära över trafik och parkeringsplatser som inte finns eller ska jag parkera bilen vid pendelstationen och satsa på pendel hem på kvällen och bil därifrån och försöka lösa resten av dag bäst faan det går. Eller ska jag ställa bilen hemma och försöka få J att dela taxi hem... Ja vilka bekymmer jag har!

Inga kommentarer: