söndag, april 22, 2007

Jag har börjat läsa Linda Skugges blogg och krönikor, mest för att skapa mig en bild av vem det är. Hon bor ett par hus ifrån mig och jag ser henne lite då och då och det är klart att man blir nyfiken på vad hon skriver som tycks få folk att reagera ibland. Hittills har jag inte hittat något som jag höjt på ögonbrynen åt, eller det faktum att jag skriver om henne här är väl ändå ett tecken på att hon irriterar mig också kanske. (Jag vill också få en goodiebag eller vad det nu var...) Hon verkar leva ett rätt normalt Svensson-liv väldigt likt vårt men med den stora skillnaden att hon nog har lite för mycket fritid, den tid som jag lägger på heltidsjobb ägnar hon vid datorn, snokandes i andras liv så hon har något att blogga om samt skriva krönikor. Ja ja hur som helst så tänker jag fortsätta läsa henne och se om jag hittar mer att reagera på.

Idag har T och jag gått prommis i skogen först med herr S och sen med herr F- överkurs att ta med sig båda samtidigt då det går uppför och nerför i skogen och vagn håller vi på att avskaffa. Båda killarna stornjöt av sin prommisar och traskade på så duktigt. Plockade blommor, pangade med pinnar, kollade in djur och sprang på de korta små benen. Det är kvalitetstid med barnen av stora mått!

Appropå milen ja, en mil är ju inte så värst lång. Och jag sprang ju 5 km typ 5:te gången jag sprang slingan för ett par år sen så jag är helt övertygad om att det går att träna upp sig till en hyfsad tid på milen på 5-6 veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Blir det några roliga Skuggeanekdoter i bloggen kanske?

Visst är det underligt att pojkar alltid hittar något att skjuta med? Helt utan att man har visat dem det dessutom! Låter som ni har haft en underbar dag!!