tisdag, juli 24, 2007

Hemma igen efter en vecka på vift. Jag och barnen har varit hos mormor i Kalmar. Gick över förväntan att resa själv med hela gänget! Men en sak har jag lärt mig, tro inte att S och F kan dela en portion mat eller att man kan köpa två vuxenportioner för att komma smidigt undan. Nej då, alla ska ha sin egen tallrik och sina egna bestick, sin egen mat och ingen får smaka eller försöka mata *suck*! Att gå på Mc Donalds med en mormor med rullator, som alltså inte kan hjälpa till att jaga barn eller stå i kö för att köpa mat, och två tvååringar och en sexåring, när köerna är tre meter långa och väntetiden enorm är en prövning när barnen vill sitta vid bordet och vänta och sedan när tiden börjar gå ska de springa omkring lite och kolla läget, själv ska man hålla reda på pengar, vad var och en ska ha, vart står vagnen och vem har knuffat iväg rullatorn... en prövning, men vad jag är stolt över mina barn ändå när jag går därifrån och de faktiskt har ätit upp det mesta utan att spilla eller gråta över bagateller.


Inga kommentarer: