onsdag, juli 11, 2007

Gick upp tidigt idag, klockan var bara 9 när jag hoppade in i duschen. Anledning, vi skulle in till stan en tur. Men som alltid så ändrar vi oss när vi sitter i bilen och turen gick istället till Ikea av alla ställen. Blev lite smått och gott shoppat, som tavellister och soptunna, skålar och osthyvel mm. Hittade en bänk som vi ska köpa och ha i sovrummet. Den var helt självklar för oss båda så när jag ser att den finns i lager blir det att åka och hämta en. Visst är den snygg, ett toalettbord i ekfaner, Malm. 90 högt, 40 djup och 190 långt. Kommer funka att ställa den platta tv:n på också när den kommer inköpas och lite ljus för mysandets skull. Åh nu känner jag verkligen för att få tummen ur och börja måla där inne. Fast jag har dragit igång projekt olja balkongen så jag får väl slutföra det först. Efter ikea åkte vi till Väsby för att T skulle köpa kontorsgrejor sen hem och dumpa av allt och alla och jag och gnissan pyste vidare till Stinsen för lite småshopping. Killarna ska få tacos på sin födelsedag så lite sån shopping, vi tog varsin glass och kollade lite i affärer. Köpte en slangvagn med slang och kopplingar samt en Vilda blomman också. Den gick hem, oj vad alla barnen hade skoj när den startades och jag kom inte undan jag heller utan fick mig ett par duschar. Hittar tyvärr ingen bild på en sån men föreställ dig en blomma ungefär en meter hög som rör sig fritt åt alla håll när det kommer vatten genom den. 39 kronor, ett billigt nöje.

Inga kommentarer: