söndag, januari 10, 2010

Thildes verk idag, chokladmuffins. Nu är de dock slut så försvinnande goda får väl stå för dem.
Och så var det dags för första leveransen från Ecoviva.
En rejäl pappkasse med mat.
Fina varor, och mycket av allt.
Spännande saker som jag inte testat förut. Teriyakisås och rött matlagningsvin, risnudlar.
Barnen fick matsedeln och bestämma om vi skulle börja redan idag. Först enades de snabbt om korvstroganoff men det var innan de hunnit till raden med pannkakor. Så dagens lunch blev Len blomkålssoppa och pannkakor och jordgubbssylt samt grädde.
Soppan var en riktig höjdare som slank ner snabbt i allas magar, jag är riktigt förvånad. Thillan tog till och med om! Enkel att göra, snabbt och smidigt i köket.
Färdiga pannkakor, kan jag nog tycka var lite onödigt. Man hade hunnit pannkisarna medans blomkålen kokade sig mjuk. Men goda var de också :)!

2 kommentarer:

Mamma R sa...

Verkade vara trevlig mat i de där påsarna - än så länge. Vi får se under veckan hur det artar sig.

Johi sa...

Såna där leveranser hade jag också kunnat tänka mig men bor man på landet så gör man det... Inte direkt lätt med matleveranser hit!