torsdag, januari 14, 2010

Kolla in thillans min. Den säger allt om hur dagens middag från Ecoviva inleddes. Jag hade ett högljutt klagande barn och tre gråtandes barn vid bordet. Samt en vuxen pappa som absolut inte gillade lukten. Vad som serverades? Risnudlar med wokgrönsaker och teriyakilax. Men trot eller ej, alla åt till slut. Det gäller bara att komma på rätt muta. Kladdkaka till efterrätt fick ett barn (dock ej eget) att ta tre portioner mat!
Pojkar vid datorn, snart dags att börja sätta timer för att begränsa tiden. De kan sitta i timmar och återigen timmar. Just här klickar de runt på youtube, jag skriver in första sökordet och de börjar klicka. Populära sökord är Need for speed, McQueen, cars, racing osv.
Dagens nudlar som inte alls var så illa även om jag hellre äter vanligt ris.
Middagen idag, betyg blir rätt lågt, 2 av 5, men det beror ju på att vi inte gillar lax.
Tisdagens mat, fläskkotlett med rotsaker i ugn och rödvinssås. Såsen var det läbbigaste jag testat på mycket länge. Barnen serverade jag inte ens detta, det fick stroganoffrester. Såsen byttes snabbt mot Bearnaisesås! Då blev det mumma!

Inga kommentarer: