lördag, januari 30, 2010


Idag har jag thillan och tobbe varit och shoppat på egen hand. Buskillar var på kalas och en sån chans kan man inte missa. Sollentuna Centrum nästa med mat och fika. Väldigt vad man kan hinna på två timmar om man bara vill. Köpte dessa bokstäver på Village. Drömmar har jag många...
Fille suddar, men det är tusch han målat med så han vet ännu inte om att man inte kan sudda det.
Simon gillar inte blixten så det är inte ofta jag fångar honom på bild.
Härliga rullar från Lagerhaus. Många kalas och många presenter räcker de till.
Fille ritar, igen.
Simon myser.
Nya ljuslyktor i fönstret då de gamla gått sönder. Från Village också. Jag gillar nog varenda pryl den affären säljer. Och så har de en trevlig vana att stoppa ner någon liten present i påsen när man handlar vilket gör hela upplevelsen ännu bättre :). Idag en snygg ask med lååånga tändstickor, går åt mängder av.
Hela vardagsrumsgolvet fullt av Simons lek. Han går in i leken till fullo och leker länge.
Efter att ha bott här i tre år tyckte jag det var dags att sätta upp hyllorna/tavellisterna från Ikea som köptes när vi flyttade in. Hittade äntligen rätt ställe, rätt tid och rätt inspiration för dem.
Simon igen, passar på att fånga honom på bild.
Mig och han, eller han och mig blir det ju.
Nu ritas det med blyerts för att kunna sudda. Varje dag någon lärdom rikare.
Fikadags! Twilight och slummer i soffan. Välbehövligt. Verkar krävas hur mycket sömn som helst just nu.
Brum låter lilla munnen samtidigt som en rallybana växer fram på pappret.

Inga kommentarer: