torsdag, januari 28, 2010

Gårdagens ecoviva-mat. Laxpytt med avokadocréme. Det där med att råsteka potatis lär nog aldrig bli min grej. Smakade okej och jag fick faktiskt i småpojkarna det genom att mata dem. Thillan och fadren smakade inte ens... Vi är ingen laxfamilj, fast simon var rätt facinerad över att vi åt samma fisk som nallarna han såg på naturprogrammet lite senare.
Idag däremot slevades det soppa med raska tag. Jag avvek från receptet på broccolisoppan och la till ett par potatis. Och så hade jag en ekologisk smördeg som låg och höll på att bli för gammal. Den fick bli rutorna nedan, passade bra till.

Dessa bullar som hörde till soppan enligt receptet är pizzadeg med parmesan och soltorkade tomater samt basilika. Nästa gång tänker jag pensla dem med ägg, köra ketchup/tomatpuré fyllning och oregano samt parmesanost. Det blir nog ännu godare! Passade bra till soppan!

Inga kommentarer: