onsdag, december 30, 2009

Om en liten stund går vi in på årets sista dag. Än så länge ovetandes om vad det nya året bär med sig kan vi reflektera över det som vi lämnar. 2009 har varit ett år med endel förändringar på min arbetsplats, för övrigt ett rätt händelselöst år. Visst har även tobbe bytt jobb men det har vi ju vant oss vid att det händer med jämna mellanrum ;). Barnen har blivit större, ett par riktiga trotsperioder har vi segat igenom och starka viljor formas. Våra barn uppfostras fritt, vi uppmuntrar dem att handla istället för att fråga om lov, att ställa sig själva främst men detta såklart när grunden är lagd att man ska vara snäll, rättvis och hjälpsam. Märker dock att de metoder vi använder inte går hem hos många andra. Det är spännande att följa de egna barnens resa mot individer. Vardagen har varit tung emellanåt, sjukdom, trötthet. Nya året hoppas jag blir bättre, friskare och starkare. Jag önskar mig ett lite mer spännande år med inslag av roligheter för oss alla. Och självklart att vi alla får vara friska och glada, må bra! Har kikat igenom ett par årshoroskop och väljer nog Expressens för det kommande året. Låter roligast :)! Så nu vill jag bara önska ett riktigt Gott Nytt År! Jag misstänker att nästa inlägg som kommer blir år 2010. Nyårslöften? Vi kör väl samma som vanligt, lite mer socialt umgänge, gå ner ett antal kilo, vara lite roligare mamma/sambo och ägna mer tid åt sånt som jag tycker är kul utan att ha dåligt samvete för att något annat får stå tillbaka.

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Gott Nytt År till dig och din familj också.
Kram