söndag, juli 12, 2009

Att städa min dotters rum kan vara väldigt spännande. Man lär helt klart känna henne och kan följa hennes tankar i vissa lägen. Jag vet när hon pilar iväg uppför trappen snabbare än en vessla med något i famnen och man undrar vad som händer, nu vet jag. Hon är en samlare, kanske hon har blivit sådan för att jag tycker att hon kan slänga sånt hon inte använder, men hon har även uppfunnit nya ställen att använda istället för soptunnan. De samlingar jag hittills har stött på är: pengar, gamla förpackningar av diverse slag, korkar, godispapper, godis, löv, fruktskal, teckningar, ihopknycklade teckningar(vilket jag då hoppas är alternativet till soptunna), pärlor, kuber av papper, kulor, pennor, trasiga leksaker, rabattkuponger från affärer, ja jag kan nog fortsätta en stund till men det är nog bättre att jag går in där och städar klart, innan hon kommer hem... Och hennes favvoprogram är Rent hus, hennes rum borde vara en sanitär olägenhet. Undra om de där tanterna kan komma för bara ett rum?!

Inga kommentarer: