torsdag, april 23, 2009

Nu vet jag vad som är fel på mig och har startat rätt medicinering. Hittade en lista på de olika symtom jag haft ett tag och då snackar vi inte litegrann utan massor. Det enda jag nog inte drabbats av är den där viktminskningen och nu varnade läkaren för att medicineringen nog leder till viktuppgång. Fasiken också, det betyder att jag nog måste ta tag i den delen också...

Hypertyreos överfunktion av sköldkörteln
Oro och rastlöshet
Nervositet
Humörsvängningar
Sömnsvårigheter, flackande tankar
Trötthet
Ökad aptit
Viktnedgång
Lösare avföring
Darrningar, muskelsvaghet
Högt blodtryck
Snabb och ofta oregelbunden puls
Varmsvettningar
Huden känns tunn, slät, varm och fuktig
Ögonsymtom
Tryck och gruskänsla
Svullnad, ökat tårflöde
Känslighet för ljus och blåst
Ömhet vid blickändringar
Ögonglans
Vidgad ögonspringa
Utstående ögon

3 kommentarer:

Mamma R sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma R sa...

Med medicin kommer du snart må bättre - när dosen blir rätt vill säga. Skönt att du fått behandling!

Kram och trevlig helg!

boxtavskex sa...

Är det på riktigt eller är du hypokondriker?

Vilket fall som helst, tur att du har fått rätt piller nu. Men att så många!? Räckte det inte med typ bara valium? ;-)