torsdag, april 16, 2009

Ja då var läkarbesöket avklarat. Det blev dock lite längre än jag tänkt mig. Jag vet att jag har en av världens bästa läkare, det känns som hon bryr sig och har koll på läget. Kom dit idag vid 11 som var bokat och hon började med ett ekg. Därefter femtielva rör med blod och sen en remiss till akuten på Danderyd för att få igång en rejäl utredning och även någon medicinering mot alla mina krämpor. Att det var kaos på akuten är en historia för sig men jag kom därifrån ca 10 minuter innan p-tiden gick ut, tre mediciner rikare, så nu kattsingen ska jag väl må bra! Och en remiss vidare till nån avdelning där för att gå vidare i utredningen. Klockan slog 18.00 när jag kom hem. Jobbig dag och dåligt samvete för att jag lämnade mina kollegor när jag visste att det inte fanns personal men jag trodde aldrig jag skulle få åka vidare till DS.

3 kommentarer:

Mamma R sa...

Hej å hå, vilken dag du haft! En kaosartad akutmottagning är inte en dröm för någon... Vad är det för fel på dig egentligen? Vad an alla mediciner och akutbesöket. Låter inte bra.

Anna sa...

Det låter inte bra med alla mediciner. Inget allvarligt med dig hoppas jag. Kram Anna

boxtavskex sa...

Mediciner och krämpor? Det drabbar ju bara pensionärer! Du som är så ung, vad ska du med mediciner till? Hur som helst! Hoppas att det inte är ngt allvarligt. Drick lite whiskey vettja! ;-) Själv sitter jag och ta en "whiskey-kopia" Martini Rosso =)
Trevlig helg!