söndag, oktober 18, 2009

Jag hinner aldrig någonting. Nu har jag fått upp farten och gör saker men jag hinner ändå aldrig till slutet. Och när kvällen kommer ska man sova och så vaknar man nästa morgon och allt börjar om igen och man hinner inte hela vägen fram då heller. Hur ser egentligen alla andras dagar ut? Familjer som hinner göra saker på helgerna? Jag undrar om jag ger mig själv för mycket egentid? Borde jag inte läsa den där boken, kolla igenom tidningen eller sitta här en stund? Allt ger dåligt samvete och känslan av att jag borde befinna mig någon annanstans. Just nu borde jag: handla kattsand, kattmat och bröd, lägga barnen och läsa gonattsaga, planera min karriär, pyssla ihop julkort, torka golvet, städa mitt rum, ta in ytterligare lite växter, hjälpa thillan städa sitt rum, vika in tvätt, byta i sängarna och tvätta, torka och vika in det, lägga fram kläder till i morgon, byta lampa ute, montera ett bilbatteri, fixa ny besiktningstid, städa ur en bil, packa, tona håret, träna... kan fortsätta hur länge som helst! Jag orkar inte...

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Uj, uj, man blir sluta av att läsa din lista.
Ta bara lite i taget om det går.
Känn dig nöjd om du fixar bara lite av allt.

Nenny sa...

Fast det är ju där det liksom kör fast, man hinner halvvägs genom alla måste göra och kommer aldrig ens fram till alla borde-göra saker. Måste göra är ju det dagliga och borde göra är ju typ rensa ur, laga saker, pyssla saker och sånt där. Suck suck suck. Men nu hem ett par dagar och ladda batterierna.

Anna-Lena sa...

Ha det gott hos din mor.
Kanske precis vad du behöver.