tisdag, november 04, 2008

Äter lunch och surfar runt. Kollar in potentiella julklappar. Har faktiskt kommit igång rätt bra, handlade till fyra personer igår. Bara lite småsaker men det är ju tanken som räknas. Idag har jag kikat på spel, filmer osv som jag vet att barnen önskar sig. Satt med fröken igårkväll och kryssade i en katalog. Killarna är så söta, de har verkligen fattat julens budskap. S till F och även tvärtom: -En sån ska jag köpa till dig!!! Kommer bli dyrt för min plånbok att handla allt de lovar varandra.

Matprat, lunchen bestod av kycklingfärs med chilitomatkross och svamp och lök, till det bulgur. Jättegott och kändes lätt och fräscht. Kikar på klockan och funderar på när jag måste ge mig iväg till dagis och skola, det är drop-in fika idag och jag ska ta det eftersom jag ändå är hemma och sjuk. Natten var hemsk, sån hosta så jag har suttit upp och haft tv:n på hela natten. S kom in och la sig hos mig vid tvåtiden, hörde honom väsa sssccchhh ett par gånger innan han somnade igen. Dr R jag testade alla hostmedicinerna du tipsade om, på en gång och i dubbel dos men det funkade ändå inte :)! Ska röra mig så lite som bara går idag och inte gå utanför dörren mer än för att hämta högen och köpa blöjor, då kanske hostan är något bättre i natt...

2 kommentarer:

Mamma R sa...

Då är det kanske dags att gå till doktorn och få recept på dunderhostmedicin?

Mamma R sa...

"Te" med ingefära i är också lugnande (om vi ska tala naturmedicin istället för konventionell medicin). Ca en sockerbitsstor bit färsk ingefära till en termos kokande vatten. Värt att testa?