söndag, november 26, 2006

Är det verkligen ingen som fattar att en helg är alldeles för kort?! Man borde vara ledig minst tre dagar i veckan för att hinna få något gjort. Först en dag för bara slappande, sen en dag för allt måste som ska göras hemma och till sist en dag för att leka och ta hand om barnen och familjen, shopping och nöjen.

Igår skrev jag en lååång lista på allt vi borde hinna med den här helgen och jag har kommit en bit på den men tror inte att den kommer bli slutförd. Igår bakade jag bröd, rensade garderober, tvättade lite, visade lägenheten ett par gånger, fixade beställning på foton till årets julkort, beställde lite julklappar. Så idag ska jag baka lussekatter och komma iväg till affären för att handla sånt som behövs inför veckan, en bilstol behövs till Fellebus bland annat. Har ett fönster kvar som ska putsas och så behövs det tvättas och fixas lite allmänt. Bäst jag reser mig från denna stol och gör allt detta nu, annars är risken stor att inget blir gjort...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, du får ta det lugnt! Jag blir alldeles stressad :-) Lussekatter köper jag på bageriet. Pepparkakor bakar vi för att det är kul och gott att äta deg ;-)