tisdag, januari 31, 2012

Har mammor ett sjätte sinne och Jag - en polis!

Har mammor ett sjätte sinne kan man fråga sig? Min mamma har alltid hävdat att hon kunde kalla hem mig och min bror med bara tankekraft. Jag har testat detta åtskilliga gånger på mina barn men det funkar inte, mobilen är klart effektivare :). Min mamma har även påstått att hon kunnat känna på sig när jag mår dåligt, om det har varit något att oroa sig för, och haft rätt varje gång. Mmm, ja det stämmer väldigt bra hittills och varför lyckas inte jag när det gäller mina egna barn?

I natt drömde jag en väldigt tydlig dröm som jag berättat om idag för ett par personer. Försökte mig på att tolka den utifrån de tydligaste faktorerna i den och det blev spännande. Jag själv som polis i en dröm där en låda spelade en viktig roll, samt en tjuv och en cykel. En låda som öppnas/stängs handlar om att bli utsatt för svek, medans lådan i sig kan innehålla sådant man håller dolt för andra/sig själv. Polisen symboliserar att man vill skyddas mot sina egna eller andras känslor, alternativt rädsla för straff. Tjuven/skurken symboliserar rädslan för otrohet, att man själv ska vara och slutligen cykeln som skadar mig i drömmen är vetskapen om att jag blir ledsen. För mig är detta glasklart, mycket som bearbetas av det undermedvetna. Att våga lita på människor, våga ge av sig själv utan att först dömma andra, chansningar som förhoppningsvis inte leder till straff, förhoppningar om att utvecklas men rädslan för att bli ledsen, tappa bort mig själv. Jag sammanfattade det gångna året 2011 och förhoppningar om 2012 i min dröm i natt!

Inga kommentarer: