måndag, april 04, 2011

Kolapopcorn

Enl önskemål, titta vad jag hittade! Snacka om sockerchock och tanddödare. Men jag minns hur gott det var! 10 dl poppade popcorn, saltade, och det ska vara hemmapoppade inte någon microvariant 1½ dl ljus sirap 1½ dl socker 2 msk smör muffinsformar Låt sirap, socker och smör bubbelkoka i en tjockbottnad kastrull, ca 15 min. Avgör med kulprov om det är klart. Blanda smeten med popcornen, rör om väl och lägg sedan upp i muffinsformarna. Klart att avnjutas när det har svalnat/stelnat. Men jag minns att det var gott när det var lite ljummet också.

3 kommentarer:

Anna sa...

Nostalgitripp tillbaka till tiden i Lindsdal! Kommer ihåg att jag gjorde sådana några gånger. Det roliga är att Alwa och jag pratade om just detta recept i fredags när vi poppade popcorn här hemma!

Mamma J sa...

Åh, vad äckligt...

Eller inte...

Har jag aldrig smakat. Skulle nog absolut kunna bli riktigt beroende av.

Provar därför inte :-).

Kajsa sa...

Om du VISSTE vad jag har letat efter detta recept!! :D